lördag 21 maj 2011

Härlig lördag!

Ja, idag har det verkligen varit en härlig lördag med strålande solsken!
Idag har jag varit hos min mattes mamma o pappa då min matte har varit och jobbat. Men det har varit så bra det också!!
När min matte kom hem så åkte vi alla ut till Kölön där vi varit ute och sprungit i skogen.
Jag och Ozzy har haft kapplöpning och så har vi nosat på alla goda dofter.
Känner du vad gott det luktar här?
Här borta luktar det också jätte gott!
Inte nog med att vi har sprungit och nosat, vi har också hjälpt mattes mamma att plocka liljekonvaljer. Vi nosade upp de som var allra finast!
Ska du inte plocka den här också, matte?
Ja, jätte härligt var det att springa där ute vid havet i värmen.
Inte nog med detta, så har vi även haft pälsvård här hemma, borstat pälsen noga och så har vi klippt klorna. Jätte bra går det och jag är så stilla när matte ska klippa mina klor!

Nästa vecka så fyller Malte redan 6 månader, tiden går så fort! Nyss var han en liten fis på bara 3 kg, men numera är han en stor fis på 10,2 kg!
Titta bara sån stor kille jag har blivit!
På återseende!
Kramar och nosar Malte

3 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Du är så fin brorsan.
Hoppas vi syns snart igen.
Vov från Vilgot!

Sandra sa...

stor som en liten brun björn :)

Jenny o Dio sa...

Hej! Tack för besöket på min blogg! Är en av Teo-valparna som du har, syskon till Vilgot? Sååå söt!!!