fredag 2 september 2011

Konsten att gnaga ben!

Ja, som hund så måste man ju verkligen ha kunskapen att gnaga ben!! För det är ju något som alla hundar gör, eller ja, i alla fall de flesta hundar.
Jag tänkte visa er hur det ser ut när jag gnager ben! För matte säger att jag är väldigt speciell när det kommer till detta.
Först så...
Tittar man bedjande på matte!
Som självklart smälter som smör..
Tada! Ett ben landade i munnen..
Gottit verkligen!!
Varför ska man ligga ner och gnaga ben när man kan...
sitta och gnaga och ha det supermysigt?!
Funkar alldeles utmärkt! Benet färdig gnagt!
Så funkar min gnag-teknik!
Ha det bra!
/Malte

9 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Hur gjorde du Malte???
Jag vill också kunna gnaga på ben precis som du!
Vov från Vilgot!

Gizmo sa...

Gissar att mina tuggisar räcker mkt längre än dina.. Jag är ju så liiiiiiten. Tror det går tio Gizmo munnar på en Malte mun. Riktigt coolt sätt dock, att tugga sittandes. Själv ligger jag och håller fast mina tuggisar med tassarna

becca & olga sa...

haha det ser ju smidigt ut :)

Sandra sa...

sittgnaga har vi aldrig provat...måste testas!!!

Ludde sa...

Helt outstanding! Jag visste inte att man kan sitta och gnaga. Jag smyger helst iväg en bit bort och ligger där och gnager, men först måste jag "döda" tuggbenet. Brukar kasta det högt i luften och fånga det sedan. Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Originellt! Synnerligen innovativt! Hade ingen aning om att sånt ens var möjligt!
Man blir aldrig för gammal för att lära, det är tydligt - ska kanske försöka prova nån gång. KANSKE att jag också skulle kunna klara det... ;)

Eva sa...

Superdupersnitsigt!
Här är vi ganska dåliga på tuggande faktiskt. Särskilt brorsan A. Han är faktiskt riktigt SLÖ och vill helst ha så'nt som bara glider ner utan ansträngning. Men matten vår ger honom supergoda saker och tvingar honom att tugga:)
PUSS på dig lillpysen!
Jesper

Anonym sa...

Å va söt du e Malte när du gnaggar på ditt ben supergullig.
Å visst kan man ju sitta å gnagga man behöver ju inte ligga .
Du sitter ju å ser så stolt ut.
Ha det gott.

Vov vov Ricco & Towe & Alfons

Sigge Svamphund sa...

WOW!!!!!!!!
Visste inte ens att det gick att gnaga sittande.
Jag lägger mej alltid och njuter av gnagandet.
Tunnrullningen....... om ni på you tube söker efter svamphunden så finns det film där när jag rullar tunna.
En hobby alla hundar borde ägna sej åt