måndag 22 oktober 2012

Blekinge Mästaren!

Det är jag det!!
Nääää, inte riktigt! Men jag och matte var i alla fall där och sprang vänstervarv tillsammans.
Denna gången tyckte matte att det gick riktigt bra faktiskt, hon tyckte att jag skötte mig alldeles exemplariskt där i ringen.
Här springer vi som attans!
Ja, jag hängde på matte riktigt bra där när hon skuttade fram. Det enda jag inte riktigt gillade var att stå på det där höga bordet! Så det skulle vi tydligen behöva träna på hörde jag dom säga...
Men stå fint, det kunde jag minsann!
Vi fick faktiskt ett riktigt fint omdöme av domare Christina von Krusenstjerna som löd;
Torrt och stramt huvud med bra könsprägel. Kort och stark rygg. Välvinklad skuldra. Bra bröstkorg. Mycket välvinklat bakställ. Behöver liter mer självförtroende. Rör sig med bra påskjut och glad svans.

Observera att hon faktiskt GILLADE min glada svans ;-) Äntligen en domare som har förstått vinken!
Ja, så vi var minsann riktigt nöjda när vi åkte hem! Så nu blir det kanske fler utställningar i framtiden trots allt.
Ja, vi börjar ju kunna detta nu matte!
Tack snälla Patricia för bilderna och för sällskapet! 

10 kommentarer:

Eva sa...

Den där kritiken ska du vara jättenöjd med! Det är ju eg bara självförtroendet hon anmärker lite på och med tanke på hans ålder är det ju inget konstigt. Herrarna kan ju ha både det ena och andra för sig periodvis...
Jätteduktig Malte och matte!

Carina sa...

GRATTIS var väl kanon bra kritik och vet du sakjer och ting kan vara lite läskiga ibland för en kille i sina ungdomsår=) Ni är så fina ihop.

Carina sa...

GRATTIS var väl kanon bra kritik och vet du sakjer och ting kan vara lite läskiga ibland för en kille i sina ungdomsår=) Ni är så fina ihop.

Arlo sa...

Grattis Malte! Torrt huvud kan vara bra att ha så här i regn-tider! Bra jobbat både du och matten!

Vi i Kasperian sa...

Det där var ju JÄTTEBRA!
Du ser, det hänger på domarkvalité!
En bra domare SKA gilla glada svansar!!!
Fattar ju till och med jag som aldrig i hela
mitt liv ens har SETT en hundutställning! :)

Ludde sa...

Åh, va fint domaren sa om dig! SÅ ska en riktig domare va! Klart att glada svansar ska premieras! Nu har du en glad matte också. Jag tror att självförtroendet kommer med åren och lite övning... Kramis!

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Grattis till den fina kritiken :-) Såklart man ska ha svansen upp så dom ser att du är glad :-)

Kram

Hanna aka Lilla My sa...

Vilken fin kritik! Grattis :)

Marie sa...

Vilken härlig läsning Emma! Är så himla glad för din skull (& Maltes oxå såklart) att det kändes bra och att du känner dig nöjd!!!
Kram Marie

Grabbarna boys sa...

Härligt att höra att hon gillade din svans....då borde hon gilla min också!!
Själv har jag inte mått så bra då jag fick åka lite akut till veterinären i tisdags.
Aj, aj i rumpan man man säga att jag hade....men nu i skrivande stund är det bra bra igen.
Grattis till din fina kritik på utställningen och mattarna tackar också för trevligt sällskap.
Vov från Vilgot!