lördag 12 juli 2014

För Er som undrade!

Så har matte bytt märke på kameran! Det är en Canon Eos 6D som matten min har införskaffat sig. En fullformatskamera på 20 megapixlar. Hon säger att den är huuuur bra som helst och ger så fina bilder! Till och med inne i en mörk kyrka där det inte kommer in mycket ljus...
Ni kanske tycker matten är knäpp som snackar så mycket om en liten kamera, men jag förstår henne faktiskt lite... Kolla bara på bilden nedan hur "klar" jag blir!
Här kan ni räkna alla mina morrhår!!
Men hon har sagt att hon ska behålla sin Nikon D7000 också, som hon kan ha som slit och släng kamera typ! Den har ju verkligen fått stå ut med mycket...
Idag fick i alla fall kameran verkligen prövas ordentligt! Det var en stor dag i våran familj, då mattens ena kusin skulle gifta sig. Kanske inte så roligt för er att läsa, men vi tänkte visa några bilder av alla 120 bilder som matten tog, dagen till ära
Min fina familj! Matte, morfarhusse, mormormatte och morbrorhusse!
Lyckligt brudpar
Man och Hustru! 
Verkligen en jättefin dag som vi är såå glada att vi fick vara med på! Men vi avslutar faktiskt med en bild på mig och matten :-)
Ha en helt fantastisk helg!
Puss o kram!

6 kommentarer:

Arlo sa...

Aha, måste googlas! Superfina foton!

Arlo sa...

Aha, måste googlas! Superfina foton!

Eva sa...

Jag tycker allt att matten kan få låna din blogg liiiiiite och visa de fina bilderna också :D
Du får hälsa lycka till till fina paret!
Så får du en PUSS själv också!

Vi i Kasperian sa...

En fantastisk kamera, nu har vi läst om den.
Matte omprövar sitt tidigare beslut att övergå från system till kompakt - för enkelhetens skull. Så dags nu. :(
Gratulerar till kameran, helt fantastiska bilder ger den. För den som kan hantera den förstås, och det kan ju verkligen din matte!
Förresten väldigt roligt att se det där brudparet, den store brudgummen och den nätta bruden. Påminner matte om ett par hon känner där kvinnan knappt når mannnen till axeln och väger ungefär hälften så mycket som sin muskulöse make. :D Underbart. :)

Carina sa...

Så fina bilder !!!!

Ludde sa...

Härligt med en ny kamera som ger ännu bättre bilder! Det glänser ju om både bruden och om din päls! Hoppas att din matte får tillbaks foto- och blogglusten nu... Kramis!