lördag 7 juni 2014

Det gäller att ha pinnen rätt i mun!

Faktiskt så är det en ren konst när man ska bära pinnar, eller hur?!
Först måste man ju lära matten att hitta en pinne som verkligen är bra!
Okej, matte du är godkänd i pinnletande!
Ja, sen måste man ju faktiskt visa henne vart hon ska kasta den!
Följ mig matte!
Sen ber man matten kasta den ut i vattnet! För då kan jag kombinera båda mina favoritintressen, bada och hämta pinnar.
Kasta dåååååå!
Sen kommer mitt egna arbete! Hämta pinne!!
Fixat, så klart!!
Sen ska man ju faktiskt ha pinnen rätt i mun så att man orkar springa upp med den igen till matten...



Det är faktiskt väldigt ansträngande måste jag säg...
Phuuuuu.....
Sen börjar man om från början!



Jag ger matten ett VG i pinnkastning!
Med pinnen rätt i mun!

5 kommentarer:

Arlo sa...

Helt rätt Malte! Fast jag har inget hav bara skog att hämta pinnar i. Men det går också bra. Snygg pinnhållning du har!// Arlo

Ludde sa...

Du Malte! Du har nog världens bästa pinnkastarmatte som ser till att pinnen hamnar där du kan bada - och vet du vad! Jag blev rätt sur på mina människor när jag trodde dom skulle åka och hälsa på dig utan mig! Fast jag hade hört alldeles fel. Dom skulle till MALTA - inte till Malte... Kramis!

Ludde sa...

Du Malte! Du har nog världens bästa pinnkastarmatte som ser till att pinnen hamnar där du kan bada - och vet du vad! Jag blev rätt sur på mina människor när jag trodde dom skulle åka och hälsa på dig utan mig! Fast jag hade hört alldeles fel. Dom skulle till MALTA - inte till Malte... Kramis!

Carina sa...

Vi är inte så lit avis att du får apportera i havetoch att du vill apportera. Gick en hel kurs med Caspian där han skulle lära sig det. O inte hjälpte det vill jag få nåt hämtat får jag göra det själv=)

Vi i Kasperian sa...

Det där har du utvecklat till stor konst, Malte! Tur att du har en läraktig och lydig matte.
Min matte skulle aldrig klara sånt, det är förstås därför det aldrig skulle falla mig in att hämta nån pinne som hon kastar!
Kasper