tisdag 17 juni 2014

Hjälp!

Vi behöver råd och hjälp!
Matte skrev tidigare om min päls, att jag har haft problem med den. Jag var hos veterinären och tog massa prover men inget syntes så jag fick ett slags kosttillskott som jag har ätit nu i en och en halv månad.
Matte tyckte för ett stund att min päls blev bättre.... Men nu är det nästan sämre än innan!
Ullig är jag som bara den och min päls är alldeles matt och livlös... Och det värsta är att nu kliar jag mig som bara in i norden! Så överallt i mitt och mattens hem ligger det tussar med päls :-(
Matten är helt förtvivlad och vet inte vad hon ska göra!

Vi har verkligen provat allt, olja i maten, öljästpulver, laxolja, alger, ägg osv osv osv. Listan kan göras lång!

Snälla, är det någon som har tips på något som kan hjälpa mig?!



Hälsningar en ledsen Malte

6 kommentarer:

Tina sa...

Hej Emmis!
Vad jobbigt att ni ej hittar någon förklaring! Provat att byta foder har du ju säkert redan gjort!?
Kan det vara tvättmedel eller rengöringsmedel där hemma som han reagerar på?
Hoppas det löser sig snart!
Kram på Dig!!

Carina sa...

Oj vad svårt. Vet inte vad du har för foder och du har säkert provat att byta. Men annars testa färskfoder eller helt spannmålsfritt Royal har ju grymmedyrt allergi foder . Men i sådana här lägen tror jag du för som jag provar det mesta. Brukar ta ca 1 mån innan man kan se resultatet av ett foderbyte. Hört att i Hällevik tillverkas ett färskfoder som är bra. KRAM

Arlo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Arlo sa...

Och vi kan inte tipsa om nåt utan bara hoppas att det löser sig!

Vi i Kasperian sa...

Så förfärligt tråkigt för er. Speciellt tips har jag inte, men nog verkar det som någon form av allergi?
Handlar det i så fall mer om att plocka bort sådant Malte inte tål än att sätta till ett eller annat?
Jag bara funderar nu.
Foderbyte? Leta efter något med så få tillsatser som möjligt?
Klart du har provat att byta, men kanske måste du prova igen? Med något annat?
Vet som sagt inte, bara spånar lite.
Hoppas verkligen du kommer på orsaken till besvären!
Berit E

Ludde sa...

Åh! Stackars er! Det låter ju alldeles förskräckligt! Hoppas verkligen att ni kommer på vad det kan vara som kliar och gör pälsen matt... Kramis!