söndag 17 juli 2011

Kompisträff

Idag har jag varit med matte och träffat min schäfer kompis, samma schäfer som vi skrev om här.
Vi har varit vid en jättefin sjö och badat och promenerat.
Det tog ett tag att komma dit men väl framme fick vi springa ner till vattnet direkt.
Min kompis var verkligen inte feg utan sprang ut direkt i vattnet och simmade långt ut, medan jag höll mig nära kanten (i alla fall i början).

Det luktar gott det hära vattnet!
Känner du också vad gott det luktar här?
Det är svårt att busa med en sån stor vovve när man bara är van vid vovvar i ens egen storlek. Men vi hade väldigt roligt! Blev en del busande faktiskt.
Du var mig en stor och ståtlig tik, du!!!


Efter allt badande så gick vi en fin slinga på 2,5 km. Det var alldeles lagom långt efter allt bus, sen blev vi trötta och bara vilade och pratade (ja, jag och min kompis pratade ju inte för de kan vi ju inte!!).

Nu kommer jag sova skönt i natt och drömma om allt bus med min schäfer kompis. Det är verkligen tur att vi har andra hundintresserade vi kan träffa och umgås med för det är sååå roligt!!

Hej då från mig och min kompis!!

Ps. Förklaringen till varför vattnet "luktade" så gott är att scäfertikens husse tappade hälften av sitt hundgodis där... =) ds.

4 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Vilket intressant inlägg för mig. Jag ser ofta att Nelson trivs så bra när han träffar hundar typ cocker eller tollare som han har turen att ha i närheten hemma.Han njuter och slappnar av när han inte behöver spänna sig och utmana den andra hunden. Trots att det är en tik som din hund träffar så ser jag på bilderna att hon beter sig precis som Nelson.Tyvärr drabbas vi som har hundar modell större, ofta av att andra undviker oss i nån sorts rädsla och det är så fruktansvärt tråkigt. Det gör att jag står med en tokbesviken Nelson som undrar varför han inte får leka.
Det är ju nästan klockrent med Eva Röse o Stellan Skarsgård. Framförallt Eva köper jag rakt av:) Hon är ju Janni.
Ha det bra / Ulf

Grabbarna boys sa...

Sötbrorsa du är Malte!
Kul att få bada med en kompis.
Jag har också badat i helgen, jag har badat tångbad på Sternö!!
Vov från Vilgot!!

becca & olga sa...

ahh vilken snygg tjej;)Gillar bilden näst längst ner när du ligger i vattnet :D Snygg :D

Eva sa...

Vad härligt du hade det! Ser ut att vara en jättemysig tjej. Men en undran... FICK du låna bollen?
PUSS!